dinsdag 6 maart 2012

CURSUS VILTEN

Gisteren volgde ik voor de 3de keer een cursus vilten. De lessen worden gegeven door Nicole Holvoet van Formfactory. Het was nu voor het eerst een 'voorjaarscursus'. Dus vrolijke kleurtjes en figuurtjes!
Er zijn 4 lessen. Tijdens de 1ste les maakten we bloemen en eieren.
Yesterday I did a workshop of felting for the 3th time. The teacher is Nicole Holvoet from Formfactory. For the 1st time it took place in March, so we can make nice Spring-and-Easter-things.
In the 1st lesson I made flowers and eggs.



Hoopjes wol leggen voor de bloemen.
Making little piles of wool for the flowers.



Lekker wrijven met het zeepsop.
Here we rub with the lather.



Na nog wat kneden, vormen en rollen zijn dit de eerste bloemen.
After some extra kneading, modelling and rolling, we have our first flowers.



Eéntje heeft er al een stengel.
For one I allready made a stem.



Staat wel leuk bij de echte paasbloemen.
Looks nice next to the real easter-flowers.



We mochten ook nog eieren vilten. Vanbinnen zit er een isomo-ei en vanbuiten is er kant op verwerkt, maar dat zie je niet goed door de flits van de foto.
Nu wil ik nog meer eieren gaan maken in verschillende kleuren en ook een tulpje moet ik nog eens uitproberen.
These are the felted eggs. There's a styrofoam egg inside. The big egg is decorated with some lace too, but it's not clear on the picture. I would like to make some more eggs in different colours and also a tulip, which is based on the egg-mould.

1 opmerking:

  1. Hey Stephanie!Zet maar je nieuw viltwerk van gisteren ook op je blog want je sjaal was geslaagd!
    Bij deze nog eens mijn blog uitgetest.
    Ik zie inderdaad dat er bij jou geen 'www' staat.
    Normaal gezien zou je op mijn blog moeten geraken via: www.tatiefolie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen