zondag 26 oktober 2014

SPELDENKUSSEN

Heb een speldenkussentje geborduurd en nu afgewerkt.
Het patroon kwam van webshop Atelier Laura.

I made this cross-stitch for a pincushion.


 Even een passend stofje zoeken uit mijn Bep-stofjes.

 Searching some fabric that matches with the embroidery.








 Mijn kopspelden heb ik gekleurd met nagellak!
Er bestaan wel mooie gekleurde kopspelden maar niet deze fijne 
patchworkspelden die ik gebruik. Die zijn alleen maar 
geel en blauw (van Clover denk ik).
Ben blij met het resultaat nu.

 I coloured the head of the pins with nailpolish.
There exists coloured pins, but not so thin as the ones I use.
I have the blue and yellow ones from Clover.
They glide trough the fabric very easy, it's a big difference.





************



2de pompoentje in de maak

a second pumpkin almost finished!

***********


En een nieuw probeersel 'loom knitting'. Dit is breien op een ring of langwerpig raam.
Het lijkt op de loombands van de kids en op punniken. Heel leuk om te doen, ik vind het 
resultaat heel mooi, maar je moet dikke wol gebruiken!
De plastieken houder komt van Zeeman (5 euro per 4 met verschillende lengtes).
Mijn plan was alleen de donkere wol te gebruiken, maar ik heb
dan een draad toegevoegd en het is beter.
Wat ik wel ondervonden heb na 2 dagen eraan te werken : nekpijn!
Het is een houding die ik niet gewend ben, maar zou toch zo graag doordoen 
voor een sjaal. Beetje per beetje!

And here is something new, popular in Belgium now, loom knitting.
I'm making a scarf. You can find lots of examples on youtube.
I like how it turns out! The only thing is that I felt pain in my neck 
after using it for a time! But I would like so much to finish a scarf.
Little by little!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten