zondag 17 maart 2013

MISS ROSE blok1

Het eerste blok van Miss Rose is af, dat is de Mystery quilt die ik volg bij Born to Quilt. Er horen ook mooie houten knopen bij, maar ik heb de blokken verkleind, en voor de knopen zie ik dan wel, die passen wel ergens anders in het geheel!
 
I finished the first block from Miss Rose, a mystery quilt from Born to Quilt (France).
There are also nice wooden buttons with the quilt, but I decreased the blocks, so these buttons doesn't always fit anymore, but no problem, I can use them later on.
 
 
 
 
**************
 
Binnen 4 dagen is het lente, maar wat een weer hebben we al gehad zeg! Een eerste paaslelie heeft het erop gewaagd, die staat op een redelijk beschut plekje. En enkele krokussen. Maar voor de rest toont de tuin zo grijs en grauw.
 
Spring is starting within 4 days, but you wouldn't say so! Monday we had snow again, lots of snow, and this week still freezing temperatures. My first daffodil is in the garden, and some crocusses.
I hope sun and warmth will come soon!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dus om de dagen wat fleuriger te maken heb ik het bij de stofjes gezocht!
Bij de Trunckshow van Supergoof kocht ik een charmpack van Fig Tree en daar wil ik nu dit mee gaan maken :
 
No colour in the garden? Let's make it in a quilt then! I started this little project with my charm pack from Fig Tree.
 
 
 
 
Kleine driehoekjes gecombineerd met 'wit met een fijn lijntje' van een oud hemd.

 Small triangles combined with background fabric from an old shirt.







 
 
 
 
 
 
 
Dat ziet er nu al een beetje zo uit. Het gaat traag want ik doe alles met de hand. Maar ik vind het vooral heel leuk. En het wordt een mini-quiltje voor in de veranda.
 
It looks a bit like this right now. It's all made by hand.
 
Ik heb mij geinspireerd op dit kleine prentje. Was een foto van een mini-quilt in rood en bruine tinten. Heb het dan afgeprint, maar mijn kleurinkt was bijna op. Maar, daardoor krijg je nu ook eens het quiltje in een andere kleurcombinatie te zien! Dus, dit is het voordeel van het oude inktpatroon nog wat te laten zitten :-)!
 
I was inspired by a photo from a litlle quilt in red and brown. When I wanted to print, the clour ink was almost empty, but look which a great effect! You can see the quilt in green shades now! So don't throw away your inkcartridge immediately, you can print nice things!
 
 

 
 
********************
 
 

1 opmerking:

  1. Dat quiltje wordt wel zo leuk en vrolijk. Ik houd van die tinten en je eerste blok van de mysterie is ook leuk. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen