zondag 24 maart 2013

OP NAAR PASEN

Mijn mini-paastak staat in huis. De takken zijn van tropisch hout. Ik had ooit eens een workshop gedaan bij de Vranckaertshoeve (bloemschikken en decoratie) en toen maakten we met die takken een soort hangend werk, lange takken samengebundeld en decoratie en fijn groen eraan. Die hele constructie hing boven onze lange tafel. Nu heb ik de stokken in stukken gezaagd en in een pot met zand gezet. Het hout is heel licht en zacht, zo kan je er makkelijk kleine speldjes in prikken om dingen aan op te hangen.

My easter tree is in the house. The branches are from tropical wood. A few years ago I made a construction with long branches (workshop) to hang up above the table. Now I have sawn these branches in pieces and have put it in a pot with sand.
 
 
 
 
Heb ook nog een ander boompje gemaakt voor in de klas.
This is another tree for my classroom.
 
 

 
Takken van moussekarton (voor maquettes) en dan heb ik wattestaafjes schuin doormidden geknipt zodat je ze makkelijk in de mousselaag kan duwen.


 
 
****************
 
 
Aan mijn rekje hangen nu ook weer wat paasdingen.
Easter-decoration.
 
 
Deze heb ik vorig jaar gemaakt. Volledig geplakt met lijmpistool.
I made this one last year, it's glued. No sewing at all!
 
 
 
 
**********
 
 
En dit is een geboortekadootje dat ik gisteren gemaakt heb
voor de kleine Zita, een knuffellapje.
 
And this is a present I made for the birth of a little girl, Zita.

 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten